Madplan uge 6 – 2020

Madplan uge 6 – 2020

Mandag:

Pasta med svampe – uden sawoykål-blandingen. I stedet bliver det nok grøntsager i stave og hummus on the side.

Tirsdag:

Opsamlingsdag – der er formentlig en del rester fra weekenden, så det regner vi at kunne lave til et måltid, så vi får brugt vores madrester. Muligvis noget med stegte ris, hvis der er rispilaf i overskud, og diverse grøntsagsrester deri.

Onsdag:

Palak Tofu paneer. Det her er en utroligt nem, velsmagende og hurtig ret at lave. Vi spiser enten med naan-brød eller ris til. Det kan også bare være halve pitabrød penslet med olie eller yoghurt, drysset med nigellafrø og bagt i ovnen, hvis du har nogle af dem liggende. Jeg bruger som regel frossen spinat, og altid kokosmælk. Mest fordi jeg ikke rigtig er fan af mandelmælk.

Torsdag:

Det bliver en one-pot-tandoori-quinoa idag. One-pot-måltider er oplagte på dage, hvor man har travlt eller ikke har lyst til at styre flere gryder, pander, ovn osv.

Fredag:

Bagte kartofler, linsedunser, råkost og sovs. Jeg tager udgangspunkt i opskriften på labre linse-lunser fra Månebarnet, men krydrer med allehånde og stødt nelliker i stedet for paprika og garam masala. Vi laver nok også noget hvidløgssmør.

Lørdag:

Nudelsalat: Kogte nudler vendt i en dressing af lidt olie, risvinseddike og agavesirup, og tilføjet afkølede stegte grøntsager i hvidløg og ingefær, ristede svampe og drysset med sesamfrø.

Søndag:

Pitabrød med salat, div. grøntsager, hummus og falafel. You know the drill…



Skriv et svar