Madplan uge 4 – 2020

Madplan uge 4 – 2020

Mandag:

Biksemad med tofuspejlæg. Resten af kartoflerne og quinoa-loafen bliver til biksemad, tilføj de grøntsager du har lyst til.

Tirsdag:

Grøntsagsboller i karrysovs med ris. Jeg regner med at lave bollerne af den røde fars fra Løgimose, den kan man købe i Netto. Jeg former farsen og steger bollerne på panden, mens jeg laver en karrysovs. Du skal koge ekstra ris, som skal bruges på torsdag.

Onsdag:

Thaicurry med risnudler. Jeg skal nok smide en rigtig opskrift på bloggen på et tidspunkt, men her får du den lige i hurtig version: Steg finthakket hvidløg og revet ingefær af i rød currypaste. Tilsæt gulerødder i skiver, brug eventuelt lidt vand, så det ikke branker. Efter nogle minutter hælder du en ds. kokosmælk på, tilsætter auberginer og lad det simre med låg på. Efter 10 minutter tilsætter du broccoli, og 5-7 minutter senere er retten færdig.

Torsdag:

Kartofler med grønærter og risfrikadeller – jeg bruger selvfølgelig ikke æg i opskriften, og det er heldigvis helt unødvendigt, for farsen hænger fint sammen uden. Hvis du føler at farsen mangler noget klister, kan du røre 1 spsk knust hørfrø op i 2 spsk vand og lade det stå i 10 minutter, så bliver det dejligt klistret og kan binde farsen sammen, men det har jeg ikke haft brug for til de her dunser. Til grønærterne laver jeg en opbagt sovs med smørbar blok fra Naturli’, mel og usødet soyamælk. Kog ekstra kartofler, for i morgen er der kartoffelsalat på menuen.

Fredag:

Kold kartoffelsalat, majsbrød, coleslaw og plantepølser. Jeg smider min opskrift på kartoffelsalat på bloggen snart, og det samme gælder majsbrødet. Plantepølser er der mange af vælge imellem. Herhjemme er favoritterne dem fra Anama (Bilka) og dem fra Naturli’ (Netto, Bilka osv).

Lørdag:

Juliennesuppe med brød.

Søndag:

Erfaringen fortæller mig at der er rigeligt med rester fra denne uge, så idag tømmer vi køleskabet, så vi ikke ender med at skulle smide mad ud, fordi vi glemmer at få det spist.



Skriv et svar