Madplan uge 3 – 2020

Madplan uge 3 – 2020

Mandag:

Idag er det nemt at lave mad. Tortillaer med resterne fra nachos i lørdags.

Tirsdag:

Stegte ris med ærter, ananas m.v. Her kan du også fylde på af diverse grøntsager du har i køleskabet, der skal bruges. Husk, hvis du kogte ekstra ris i sidste uge, så er det nu de skal bruges!

Onsdag:

Pitabrød med hummus, falafel, salat, majs osv. Vi har altid et par pakker falafler i fryseren.

Torsdag:

Pasta med linsesovs – opskriften er fra Mia Sommer og den er såååå god og virkelig nem at lave. Så hvis du har børn, der gerne vil give en hånd med, kan de sagtens lave aftensmad i dag. Husk at du kan toppe med pastadrys.

Fredag:

Mexi-burgere! Jeg laver en bønnebøf med udgangspunkt i denne opskrift, som jeg tilføjer noget taco-krydderi. Dertil salat, salsa eller ketchup, jalapenos, frisk koriander, tortilla-chips og guacamole.

Lørdag:

Bagte kartofler m. dampede grøntsager (sikkert broccoli, gulerødder og majs), hvidløgssmør og quinoaloaf.

Søndag:

Pad Thai med udgangspunkt i en opskrift af Ellen Fisher. Den er i hendes e-kogebog, og jeg har desværre ikke fundet opskriften andre steder. Så du må købe bogen, og ellers kan du lave denne opskrift i steder på veggie-stir fry sauce, som Ellen har delt på youtube.



Skriv et svar