Nyeste indlæg

Madplan uge 8 – 2020

Madplan uge 8 – 2020

Okay, det er ikke nogen hemmelighed at der er flere i husstanden, der er helt vilde med mormormad. Hvis du også har det sådan, så kan det være at du allerede har opdaget at det ikke er noget problem på plantebaseret kost. I denne uge 

Madplan uge 7 – 2020

Madplan uge 7 – 2020

Mandag: Linselasagne med salat og flüte on the side. Jeg laver en sovs baseret på røde linser, revet gulerødder, løg og hk. tomater med krydderier. Laver en helt almindelig bechamelsovs på naturli’ blok, mel, soyamælk, muskatnød og gærflager. Fordeler sovs og bechamel lagvis med fuldkornspastaplader. 

Tomatsuppe med porrer og suppehorn

Tomatsuppe med porrer og suppehorn

Denne tomatsuppe hører ikke til den kalorielette kategori. Tilgenæld er den cremet, lækker og mættende. Det er min datters livret, så den er nok på madplanen ihvertfald hveranden måned. Den er også god at lave over bål og ingredienserne er nemme at have med på 

Madplan uge 6 – 2020

Madplan uge 6 – 2020

Mandag: Pasta med svampe – uden sawoykål-blandingen. I stedet bliver det nok grøntsager i stave og hummus on the side. Tirsdag: Opsamlingsdag – der er formentlig en del rester fra weekenden, så det regner vi at kunne lave til et måltid, så vi får brugt 

Klassisk kold kartoffelsalat

Klassisk kold kartoffelsalat

En fast del af mange af sommerens måltider er kartoffelsalat, men hvorfor vente til sommer med at spise noget så godt? Her er en plantebaseret udgave af den klassiske kartoffelsalat, som smager helt rigtigt.

Madplan uge 5 – 2020

Madplan uge 5 – 2020

Mandag: Tacoskaller med blandet salat, hjemmelavet salsa, Like-Meat chick-stykker krydret med fajitakrydderi og soya-yoghurt. Tirsdag: Klar supper med supperurter og veggie-boller fra Naturli’, samt grovflüte. Onsdag: Bådkartofler, dampet broccoli, nuggets fra Hälsans Kök, sovs og blandet salat. Torsdag: Fuldkornspasta med spinatsovs (fordi vi har masser 

Madplan uge 4 – 2020

Madplan uge 4 – 2020

Mandag: Biksemad med tofuspejlæg. Resten af kartoflerne og quinoa-loafen bliver til biksemad, tilføj de grøntsager du har lyst til. Tirsdag: Grøntsagsboller i karrysovs med ris. Jeg regner med at lave bollerne af den røde fars fra Løgimose, den kan man købe i Netto. Jeg former 

Havregryn med goodies

Havregryn med goodies

Jeg spiser tit morgenmad på arbejdet, som jeg har med hjemmefra. Havregryn med alt muligt godt. Og det er rigtig nemt at pakke en masse næringsstoffer i sådan en skål havregryn. Her kan du se, hvor meget du egentlig kan få ud af en skål